p r warszawa
Tworzymy przyjazną przestrzeń komunikacji
firmy pr warszawa
Działamy spójnie ze strategią marki
agencja pr warszawa
Budujemy relacje, opieramy się na zaufaniu

Sieć Agata (dawniej: Agata Meble) to jeden z największych dystrybutorów mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce. Pod tym szyldem funkcjonuje już 21 salonów meblowych w różnych częściach kraju. Firma współpracuje z kluczowymi producentami mebli oraz akcesoriów wyposażenia wnętrz z całego świata. Sieć salonów Agata oprócz mebli oferuje również akcesoria kuchenne, dekoracje, lampy, dywany i tekstylia.

 

Projekt:

Rozwój sieci Agata, która w ciągu roku powiększa się nawet o kilka nowych salonów meblowych, wymagał wsparcia komunikacyjnego na różnych płaszczyznach. To oznaczało, że działania Public Relations musiały być wielowymiarowe. Obejmowały m.in. PR korporacyjny i produktowy, relacje z mediami, a częściowo także budowę wizerunku pracodawcy (employer branding), organizację eventów dla mediów i zarządzanie kryzysowe. Dodatkowym wyzwaniem w trakcie realizacji projektu był także rebranding marki.

 

Działania:

Media relations | Podstawowe działanie agencji polegało na reprezentowaniu klienta w kontaktach z mediami i generowaniu publikacji w mediach docelowych. Na bazie zaplanowanych tematów opracowywane były treści informacyjne (dotyczące rozwoju sieci), poradnikowe (aranżacja wnętrz) oraz opisy nowości produktowych lub prezentacje całych kategorii produktów. Dystrybucja materiałów prasowych odbywała się głównie przez aplikację PROWLY, która zapewnia też możliwość mierzenia efektywności działań PR. W przypadku salonów Agata ważne było także udostępnianie mediom zdjęć wysokiej rozdzielczości w trybie ciągłym, dlatego PROWLY było do tego doskonałym narzędziem. W trakcie pracy klient poszerzał zakres obowiązków agencji. Przedstawialiśmy swoje rekomendacje i współuczestniczyliśmy we wdrażaniu działań w obszarach komunikacji wewnętrznej, opracowania media planu kontekstowego, plasowania marki na eventach oraz rebrandingu.

Szansą na bezpośrednie kontakty klienta z mediami były otwarcia kolejnych salonów, na które zapraszaliśmy dziennikarzy lokalnych lub – jak w przypadku otwarcia salonu w Warszawie – także media ogólnopolskie.

 

Eventy | Istotnym narzędziem do prezentacji marki Agata w pożądanym kontekście okazało się wykorzystanie potencjału posiadanych w ofercie klienta mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Powstała tzw. Mebloteka, z której zasobów agencja korzystała, współpracując z mediami i organizatorami eventów. Udostępniane meble wzbogacały scenografię eventów, a branding sieci Agata pojawiał się na ważnych eventach o charakterze lifestylowym (m.in. Samochód Roku Playboya, Warsaw Fashion Week, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni).

Inną kategorią eventów były spotkania branżowe, jak Lódź Design Festival, Wawa Design Festiwal lub Forum Dobrego Designu. Obecności marki Agata na tych wydarzeniach zawsze towarzyszył dodatkowy projekt przyciągający uwagę branży, np. debata lub publikacja wyników badań. W dwóch kolejnych latach wspieraliśmy sieć Agata w przygotowywaniu badań opinii publicznej, a następnie tworzeniu raportu. W 2016 r. powstał raport „Jak chcą mieszkać Polacy?”. Wzbogacony o komentarze ekspertów stanowił doskonałe narzędzie do działań PR przez kolejnych kilka miesięcy.

 

Efekty:

W 2016 roku wygenerowanych zostało blisko 900 publikacji w różnych środkach przekazu o ekwiwalencie reklamowym przekraczającym 13,5 mln złotych. Skuteczność różnych działań komunikacyjnych dotyczących odświeżenia identyfikacji wizualnej sieci potwierdziły badania Dentsu Aegis Network, które pokazały, że w 2016 r. salony Agata były najbardziej rozpoznawalną marką salonów meblowych w Polsce, za co otrzymaliśmy od klienta bardzo kreatywne podziękowanie – mając w tej kreacji swój udział 🙂

 

 

 

 

firmy pr warszawa

ul. Włodarzewska 59D/35
02-384 Warszawa

mail: kontakt@4public.pl
tel: +48 691 360 576

Zapraszamy do kontaktu !

Zaufali nam

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin

© 2016 4Public.pl Agencja PR Warszawa. Wszystkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.