Marka Weber to globalny lider w kategorii produkcji grilli i akcesoriów do grillowania klasy premium. Rdzennie amerykańska, rodzinna firma z Chicago w ciągu 60 lat istnienia stworzyła produkty, które do dziś są symbolami amerykańskiego stylu życia. Oficjalnym dystrybutorem sprzętu marki Weber w Polsce jest Weber-Stephen Polska Sp. z o.o.
Projekt:
Współpraca z firmą Weber-Stephen Polska oparta została przede wszystkim na eksponowaniu jakości i funkcjonalności grilli, ale także na prezentowaniu szerokiej gamy akcesoriów i dodatków, które pozwalały wznieść proces grillowania na zupełnie inny poziom. Niezwykle istotne okazało się prezentowanie osobistych doświadczeń i przykładów wykorzystania grilli marki Weber do przygotowywania różnych potraw – nie zawsze klasycznych i powszechnie znanych.
Działania:
Agencja odpowiedzialna była za prowadzenie biura prasowego firmy, zatem reaktywne i proaktywne kontakty z mediami. Serię informacji prasowych wzbogacały treści poradnikowe z zakresu grillowania, wypowiedzi ekspertów firmy oraz wybranych dystrybutorów. Z grupą wyselekcjonowanych blogerów kulinarnych i life stylowych zrealizowane zostały nagrania lub sesje zdjęciowe prezentujące produkt w odpowiednim kontekście. Agencja odpowiadała za negocjacje z blogerami oraz nadzór nad realizacją ustalonych zasad współpracy. Dziennikarze otrzymywali produkty do testów, a na początku sezonu specjalny magazyn „Świat grillowania” z dołączonym drobnym prezentem, który mógł im towarzyszyć przy grillowaniu przez cały sezon.
Efekty:
Podczas trwającej 4 miesiące kampanii PR zostało wygenerowanych blisko 70 publikacji. Wybrane przykłady:
- Jaja w Kuchni – blog kulinarny
- Przepisy Joli – serwis internetowy z przepisami kulinarnymi
- Make Cooking Easier – blog kulinarny
- Conchita Home – blog wnętrzarsko-lifestylowy