Fargotex Group to dystrybutor materiałów meblowych, tkanin dekoracyjnych oraz dywanów. We współpracy z producentami z różnych części świata tworzy autorskie kolekcje, które charakteryzuje bogactwo struktur, kolorów i stylów. W swoim portfolio posiada m.in. łatwoczyszczące materiały meblowe Magic Home i tkaniny dekoracyjne Cosmonova.
Projekt:
Współpraca z Fargotex Group koncentrowała się na działaniach komunikacyjnych, których celem było przede wszystkim wyróżnienie marki Magic Home na tle konkurencji i dotarcie z komunikatem do grupy docelowej, czyli osób planujących zakup mebli tapicerowanych. W szerszym aspekcie komunikacja miała na celu także pokazanie, że utrzymanie nienagannej czystości mebli wypoczynkowych jest możliwe w każdym domu – wystarczy sięgnąć po produkty o odpowiednich parametrach.
Działania:
Ambasadorką kampanii Magic Home została Małgorzata Rozenek-Majdan, osoba powszechnie kojarzona z dbałością o czystość i dobry styl. Wykorzystanie jej wizerunku odbyło się na dwóch głównych płaszczyznach. Po realizacji sesji zdjęciowych z gwiazdą, przygotowane zostały materiały wspierające sprzedaż w punktach dystrybucji tkanin Magic Home. Jednocześnie niezwykle ważne było zaprezentowanie „w akcji” tego, jak działają tkaniny łatwoczyszczące. Osobiste doświadczenie działa dużo skuteczniej niż komunikat słowny lub nawet obrazkowy. Dlatego w trakcie trwania kampanii realizowane były warsztaty dla branży (Targi Meble Polska), dla konsumentów w salonach sprzedaży oraz dla mediów.
Na tym ostatnim spotkaniu agencja zgromadziła w sumie 30 dziennikarzy mediów wnętrzarskich, poradnikowych i lifestylowych. Mogli oni nie tylko przeczytać o produkcie, lecz także go dotknąć oraz wspólnie z Małgorzatą Rozenek-Majdan przetestować.
Równolegle prowadzone były tradycyjne działania media relations: indywidualne spotkania z dziennikarzami i prowadzenie biura prasowego. Regularnie przygotowywanie i dystrybucja informacji prasowych oraz materiałów poradnikowych wzbogaconych o doskonałe zdjęcia. Wielu dziennikarzy podkreślało, że jakość otrzymywanych materiałów graficznych (także katalogów i folderów marketingowych) stanowi dla nich dużą wartość. Całej kampanii towarzyszyła obserwacja rynku mediów pod kątem zainteresowania przesyłanymi materiałami i wyodrębnienie mniejszych grup docelowych, do których łatwiej było dotrzeć z odpowiednio dostosowanym komunikatem.
Efekty:
Na spotkaniu prasowym „Warsztaty czystości z Małgorzatą Rozenek” pojawiło się 30 osób, czyli 100% planowanej frekwencji. Bezpośrednio po spotkaniu prasowym pojawiały się relacje z „Warsztatów Czystości” m.in na portalach wnętrzarskich (ladnydom.pl), branżowych (biznesmeblowy.pl, meble.com.pl), lifestylowych (plejada.pl), a także wywiady (domosfera.pl). W tym kontekście niedługo później zaistniały w mediach także materiały PR o kolekcji Magic Home, których atrakcyjność zwiększały towarzyszące im opinie i komentarze Małgorzaty Rozenek-Majdan. W sumie przez 5 miesięcy kampanii wygenerowanych zostało ponad 100 publikacji, których ekwiwalent wynosił blisko 900 tys. zł.