p r warszawa
Tworzymy przyjazną przestrzeń komunikacji
firmy pr warszawa
Działamy spójnie ze strategią marki
agencja pr warszawa
Budujemy relacje, opieramy się na zaufaniu

Region Tejo leży w środkowej części Portugalii, ok. 40 km. na północ od Lizbony. To obszar, który przez wieki stanowił ważne źródło zapasów żywności dla portugalskiej rodziny królewskiej. Do dziś rolnictwo stanowi kluczowy element gospodarki Tejo, a obok upraw warzyw, owoców i drzew piniowych istnieje tu ponad 80 winnic. O jakość win w regionie dbają enolodzy z Comissão Vitivinicola Regional do Tejo (CVR do Tejo). Wina posiadające na kontretykiecie logo komisji Tejo są cenione w Portugalii oraz na rynkach dojrzałych, gdzie jest wysoki poziom spożycia win. W Polsce ten region był dotychczas znany tylko w wąskim gronie specjalistów.

 

Projekt:

Na zlecenie CVR do Tejo agencja 4public realizuje kampanię PR w środowisku polskich importerów i dystrybutorów win od 2016 roku. Dzięki temu 4 kolejnych producentów z regionu Tejo wprowadziło swoje wina na polski rynek. W 2017 r. działania związane z promocją regionu miały również stanowić wsparcie sprzedaży dla produktów już dostępnych w Polsce. Ważnym celem działań było zaangażowanie jak największej grupy interesariuszy – mediów, importerów, dystrybutorów oraz restauratorów.

 

Działania:

Agencja stworzyła program komunikacji B2B dla kanału HoReCa „Lato z Tejo”. Restauratorzy, którzy wprowadzili do swojej oferty wina z Tejo, zyskiwali możliwość udziału w bezpłatnych szkoleniach sommelierskich. Poza tym, otrzymywali pakiety akcesoriów kelnerskich i sommelierskich oraz szansę udziału w study tour do Portugalii. Ambasadorem akcji był Andrzej Strzelczyk, dwukrotny Mistrz polski Sommelierów i certyfikowany wykładowca kursów winiarskich WSET. Polscy importerzy i dystrybutorzy, którzy byli partnerami akcji, zyskiwali szanse na dotarcie do nowych klientów HoReCa oraz ekspozycję identyfikacji wizualnej firmy na materiałach informacyjnych i promocyjnych. Na potrzeby komunikacji „Lato z Tejo” wykorzystywane były: profil WINA Z TEJO na Facebooku, strona www.winaztejo.pl oraz baza kontaktów do 300 restauracji w największych miastach Polski. Kampania reklamująca akcję pojawiła się w kluczowych portalach branżowych – Winicjatywa.pl, E-restauracja.com, E-hotelarz.pl oraz w magazynie „Rynki alkoholowe”. O projekcie można było przeczytać również w prasie kulinarnej, m.in. w miesięczniku „Goodfood”. Dodatkowo, podczas targów Eurogastro w Warszawie i ProWein w Düsseldorfie (największa impreza winiarska w Europie) odbyły się seminaria prezentujące założenia akcji.

 

Efekty:

W ramach akcji „Lato z Tejo” zrealizowanych zostało 5 szkoleń sommelierskich oraz 3 eventy degustacyjne, w których wzięło udział w sumie ponad 120 przedstawicieli branży winiarskiej. Przeszkoleni pracownicy restauracji otrzymali certyfikaty potwierdzające zdobyte umiejętności. Partnerami akcji zostało 9 dystrybutorów win w Polsce, m.in. Centrum Wina, Partner Center, Selgros Cash&Carry, Wineonline, City Wine, Koneser, Piwnica Wybornych Win, Era Wina, Portugalski Świat. Dzięki współpracy z parnerami restauratorzy mogli wybierać spośród ponad 60 win od różnych producentów z regionu Tejo. Komunikacja o projekcie „Lato z Tejo”  dotarła do ponad 1000 restauracji w Polsce (przez agencję i partnerów akcji). W mediach branżowych pojawiło się 20 publikacji dotyczących akcji. Menager restauracji, która sprzedała najwięcej win, w październiku 2017 r. był z wizytą w najciekawszych winnicach w regionie Tejo. W części zaangażowanych w akcję lokali wina z regionu Tejo utrzymały się w ofercie dłużej i były składane zamówienia na kolejne dostawy. W środowisku winiarskim  projekt „Lato z Tejo” zebrał wiele pozytywnych recenzji i planowana jest kolejna edycja.

 

 

firmy pr warszawa

ul. Włodarzewska 59D/35
02-384 Warszawa

mail: kontakt@4public.pl
tel: +48 691 360 576

Zapraszamy do kontaktu !

Zaufali nam

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin

© 2016 4Public.pl Agencja PR Warszawa. Wszystkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.