Social Media
Badania pokazują, że nawet 98 proc. wszystkich użytkowników Internetu co najmniej raz w miesiącu korzysta z mediów społecznościowych*. Dziennie Polacy spędzają na różnych platformach (Facebook, Instagram, YouTube) średnio 1 godzinę i 45 minut. Około 16 milionów Polaków korzysta z Internetu przez smartfony.
Mając na uwadze te statystyki, niemal każda, nawet najmniejsza firma, prowadzi komunikację ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami poprzez media społecznościowe. To obecnie najtańsza i najbardziej efektywna forma działań marketingowych, którą można dopasować, do celu, jaki chcemy osiągnąć. Możemy w ten sposób prezentować produkty, działalność firmy, jej kompetencję lub nawet sprzedawać produkty i usługi.
Decyzja o tym, w jaki sposób prowadzić komunikację w social mediach i w których kanałach powinna być poprzedzona dokładną analizą profilu głównej grupy docelowej, ale także analizą zasobów, którymi firma dysponuje – np. zdjęć, ekspertów, badań, czyli tego, co będzie składało się na treść przekazu.
Aktywność ta nie powinna być ograniczona do regularnego umieszczania postów, warto też śledzić i komentować najważniejsze branżowe tematy i brać udział w dyskusjach. Marka, która się angażuje i jest aktywna, staje się w oczach klientów bardziej przyjazna i wiarygodna.
Skutecznie budujemy zasięgi i wartościowy ruch w social mediach dzięki dobrze zaplanowanym kampaniom reklamowym. Wiemy, jak ważne jest to, żeby promocja treści była odpowiednio dopasowana do grupy docelowej, efektywna kosztowo i przynosiła pożądane rezultaty. Naszych klientów wspieramy w prowadzeniu komunikacji poprzez najpopularniejsze w Polsce platformy – Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube.
—
* Badanie Digital 2019: Poland