Wawa Design Festiwal to pierwszy i największy festiwal designu w stolicy, którego inauguracja odbyła się w 2013 r. Organizatorom od początku przyświeca zamiar skupienia środowiska twórców, producentów i promotorów designu wokół idei kreatywnego projektowania oraz edukowania w zakresie wzornictwa przemysłowego.
We wrześniu 2017 r. miała miejsce 5. edycja festiwalu, której przyświecało hasło „Uwodzeni” i była ściśle powiązana z obchodami Roku Rzeki Wisły. Wystawy, wykłady i warsztaty odbyły się w Centrum Kreatywności Targowa i Soho Factory w dniach 9-17 września.
Projekt:
Rosnące z roku na rok zainteresowanie inicjatywą Wawa Design Festiwal nie tylko wśród projektantów i miłośników designu, lecz także dziennikarzy i blogerów, stworzyło zapotrzebowanie na działania komunikacyjne w obszarze public relations. Zaangażowaliśmy się we współpracę z Wawa Design Festiwal, chcąc wykorzystać dotychczasowe dobre relacje z mediami wnętrzarskimi oraz doświadczenie współpracy z firmami z sektorów meblarskiego i aranżacji wnętrz, by budować pozytywny wizerunek imprezy, zwiększyć jej rozpoznawalność, ale także, by mieć szansę funkcjonowania w środowisku ludzi kreatywnych, twórczych i ceniących dobry design.
Działania:
W ramach współpracy z Wawa Design Festiwal zajęliśmy się działaniami media relations – obsługą biura prasowego, indywidualnymi spotkaniami z dziennikarzami i doradztwem w obszarze komunikacji. Kilka miesięcy przed imprezą przygotowywaliśmy i dystrybuowaliśmy materiały prasowe informujące o szczegółach organizacyjnych festiwalu oraz o konkretnych wystawach. Do naszych zadań należało także doradztwo wizerunkowe, marketingowe, pozyskiwanie patronów medialnych i sponsorów na potrzeby tej edycji festiwalu.
Punktem kulminacyjnym działań komunikacyjnych było spotkanie prasowe poświęcone oficjalnej prezentacji programu Wawa Design Festiwal 2017. Zorganizowaliśmy je dla dziennikarzy mediów wnętrzarskich i lifestylowych w Centrum Kreatywności Targowa.
Efekty:
W okresie od kwietnia do końca września 2017 r. bez wsparcia budżetowego wygenerowanych zostało ponad 40 publikacji w mediach wnętrzarskich, lifestylowych, ogólnoinformacyjnych i na kanałach społecznościowych. Na inauguracji festiwalu w Soho Factory pojawiło się ponad 200 osób (twórców i miłośników designu), a kolejne 100 na wernisażu w Centrum Kreatywności Targowa. W ciągu całego tygodnia trwania festiwalu wystawy zobaczyło ponad 10 tys. osób . O Festiwalu pisały najważniejsze media wnętrzarskie m.in. „Dobre Wnętrze”, „Cztery Kąty”, „M jak Mieszkanie”, Urzadzamy.pl, Mieszkaniezpomyslem.pl.
ZOBACZ RELACJĘ z Wawa Design Festiwal 2017, którą przygotowała telewizja DOMO+.